Szinkronizáló és keverő divíziónk készen áll szinkronok, utószinkronok, reklámfelvételek készítésére, valamint nemzetközi produkciók esetén a zajok-zörejek és zenei effektusok (M&E) előállítására. Hangbankunkban több ezer zörej és effektus található meg. Az FDS rendszernek köszönhetően bármilyen multicsatornás hangkeverést el tudunk végezni, valamint már meglévő keveréseket tudunk egy másikba átkeverni például 5.1-ből IMAX-ba.

Szinkron felvételekhez a  rendszert használjuk ami 3x gyorsabb mint az elterjedt ProTools. A SONY szinkronizáló rendszer előnye, hogy minden Time-Code alapokon működik azaz nem használunk kiállás számot. Time-Code alapján a színész is és szinkronrendező is nagyon gyorsan, könnyen és egyszerűen tud bármilyen jelenetre beállni. Tapasztalatunk alapján ezzel a megoldással 1 nap alatt akár 2 komplett film is felvehető. Színészek a szinkronizálandó színészt nem monitoron hanem egy 4 m2-es vásznon látják, a szöveget meg monitorról olvassák azaz nem kell papírt tartani, könnyen lehet a feladatra koncentrálni, így előfordul, hogy a szinkronszínész 3-5 tekercset is fel tud mondani megállás nélkül.

A végleges keverés a Samplitude rendszeren készül el. Több száz előre legenerált audio effekt áll rendelkezésünkre így nagyon könnyen lehet mondjuk telefonhangot, hangosbeszélőt vagy akár egy barlang visszhangot előállítani. Rendszerünk képes mintát venni a PrintMasterből és az alapján már be is tudjuk állítani az eredeti hang atmoszféráját, hogy a szinkron hiteles legyen. Ilyen rendszer Magyarországon csak nálunk létezik.

FDS SURROUND
(surround.fds-online.com)

Sztereó vagy 5.1-es jelforrásból képesek vagyunk az FDS processzor segítségével tökéletes virtuális 3D hanghatást előállítani. Az előállított 3D-s hang nem torzul nem visszhangos viszont sztereó hangrendszeren is hallunk effekteket/hangokat oldalról vagy akár a hátunk mögül. Az előállított 3D-s hang kompatibilis minden 5.1-es vagy 7.1-es prologic vevővel, itt értelem szerűen még több effektust hallunk, de a fő irány az természetesen az, hogy minél több 3D-s effektust halljunk bármilyen hifi rendszeren, autó rádión, rádión, televízión vagy fülhallgatón.

Ezzel a technológiával bármilyen jó minőségű sztereó vagy 5.1-es forrásból képesek vagyunk egy nagy dinamika tartományú 5.1-es hang előállítását. Még több effektus, nagyobb élvezet. Az FDS processzor megkeresi a jobb-bal vagy 5.1 esetén az első és hátsó csatornák között az effekteket, beszédet, zajokat stb és egy automatikus újrakeverés után egy új 5.1-es kimenetet készít. Ez a rendszer ideális sztereó anyagok 5.1-be keverésére is.

Mi a különbség egy hagyományos 5.1 és Harmonic Surround 5.1 között? És miért ajánljuk ezt mozifilmek, valamint BD vagy DVD filmekhez? Az FDS logika felbontja az 5.1-es hangot 9.1 csatornára. A felbontott csatornákat a rendszer újra keverés előtt tisztítja, beállítja a hangerőket és a csatornák közötti átmeneteket. Az 5.1-be visszakevert hang az eredetihez képes sokkal lágyabb és harmonikusabb az egyes hangfalak közötti átmenetek sokkal finomabbak életszerűbbek.

Az FDS logika az eredeti 5.1-es hangot felbontja 13.2 csatornára, melyet tisztít, beállít és felbontja a csatornák közötti teret még több 3D-s virtuális hangszóróra. A kikevert effektek után visszakonvertálja az egészet 5.1-be. Ezzel az effektussal a térben lévő hangok még tökéletesebben szinte közvetlenül a fülünkbe érkeznek. 5.1-es mozirendszeren ez a legtökéletesebb hangzás.

Hangkeverő rendszerünk képes többcsatornás kimenetre is. Alapesetben az FDS moziprocesszor válogatja szét az 5.1-es hangot több csatornára kezdve a 9.1-től egészen a 13.5.10-ig. Ha a film olyan moziban kerül bemutatásra ahol telepítve van FDS Surround rendszer akkor egy speciális hangkeveréssel a processzor által kevert hanghoz képes még több effektust tudunk létrehozni. A mozihangzással kapcsolatban bővebb infó a surround.fds-online.com oldalon.